Alla inlägg den 28 februari 2023

Av Daniel Andersson - 28 februari 2023 17:04


Jag har alltid varit intresserad av sport och redan som barn spelade jag både fotboll och innebandy. Tyvärr har detta sportintresse fått vika undan då jag haft annat att fokusera på som att göra karriär och annat som hör vuxenlivet till. Min bror slutade aldrig idrotta och satsade helhjärtat på ishockey. idag spelar han i hockeyettan. Jag är givetvis fantastisk stolt över hans prestation och tycker att han gjorde helt rätt som vågade satsa. Många vet emellertid inte vad hockeyettan är för division så jag tänkte förklara det lite kort här under.


Hockeyettan är den tredje högsta ligan i ishockey i Sverige. Ligan består av 48 lag som är uppdelade i fyra regionala serier med tolv lag i varje serie. Hockeyettan fungerar som en utvecklingsliga för spelare som strävar efter att nå högre nivåer i ishockeyn, såsom HockeyAllsvenskan och Svenska hockeyligan (SHL). Hockeyettan är en viktig del av ishockeystrukturen i Sverige och ger möjlighet för mindre städer och samhällen att ha en representativ ishockeyklubb på en nationell nivå.


Min bror är en stor inspiration för mig och idag uppmuntrar jag mina barn att satsa på det dom brinner för och pekar gärna på min bror som ett lyckat exempel. Visst han spelar inte i högsta divisionen men han spelar på högre nivå än många andra kan drömma om. Han lyckades på ett sätt. Det är inte NHL men vem vet var han spelar i framtiden? Han har även fått representera svenska landslaget på juniornivå. Bara en sån sak.


Ok detta blev lite flummigt men sist vill jag uppmuntra er att våga satsa. Jag vill uppmana er att våga satsa på era drömmar. Här kommer några ödmjuka ord från mig till er som förhoppningsvis kan få er att våga satsa.


Att satsa på sina drömmar är viktigt av flera anledningar:


  1. När man följer sina drömmar och uppnår sina mål, kan det ge en känsla av personlig tillfredsställelse och uppfyllelse.
  2. Lärdomar och erfarenheter: Att försöka uppnå ens drömmar kan innebära att man behöver lära sig nya färdigheter och utveckla sin självkännedom. Genom att göra detta kan man få värdefulla erfarenheter som kan hjälpa en i framtiden.
  3. Ökad motivation: Att ha ett mål eller en dröm att arbeta mot kan ge en ökad motivation och en känsla av syfte i livet.
  4. Potentiella framgångar: Genom att satsa på ens drömmar och arbeta hårt för att uppnå dem, kan det öppna upp möjligheter för potentiella framgångar och prestationer.
  5. Ingen ånger: Att inte försöka uppnå ens drömmar kan leda till ånger och en känsla av att man missade en möjlighet i livet. Genom att satsa på ens drömmar kan man undvika denna ånger och istället känna en känsla av stolthet över ens ansträngningar och prestationer.
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards