Direktlänk till inlägg 9 januari 2022

Nytt år, nya intressen

Av Daniel Andersson - 9 januari 2022 07:51

Tjena igen alla som läser bloggen!


Det var längesen som jag la upp något nu. Karriären som streamer på twitch har gått sådär. Jag började väldigt försiktigt med att inte ens gå ut med vad jag hette där för att sedan bygga upp en liten fanbase. Tyvärr tog det aldrig riktigt fart och jag tröttnade för stunden. Jag tror att jag kommer återkomma till streaminghobbyn vid tillfälle.


När jag inte har streamat så har jag ägnat tiden åt att lyssna mycket på musik. Bland annat har jag börjat leta efter billiga skivspelare på nätet. Målet är att bygga upp en liten vinylsamling med mina favoritskivor. Ett album som jag älskar är Pink Floyd ‎– The Dark Side Of The Moon. Den skivan har jag redan införskaffat på vinyl men har tyvärr inte köpt en skivspelare än.


Annars tycker jag att musik på vinyl är betydligt roligare än att bara streama det online. Det blir roligare att äga något i fysisk form som du kan samla på och sedan sälja vidare. Förr brukade jag köpa musik på iTunes och det kändes bra då jag supportade artisten men samtidigt ägde man inte sin musik på riktigt kände jag. Hade jag istället betalt för en CD-skiva eller en vinyl så hade jag haft albumet i fysisk form och kunnat sälja vidare vid behov.


Jag vill avsluta med att önska alla ett gott nytt år och en god jul i efterskott. Samtidigt vill jag även be om ursäkt att jag inte varit så aktiv här som jag borde ha varit. Men vi har alla saker att göra i verkliga livet som gör att vi inte kan fokusera så mycket tid på bloggarna som vi kanske hade önskat. Hoppas ni får ett riktigt toppen år 2022. Ta hand om er och lev gott !


Mvh Daniel 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel Andersson - 28 februari 2023 17:04

  Jag har alltid varit intresserad av sport och redan som barn spelade jag både fotboll och innebandy. Tyvärr har detta sportintresse fått vika undan då jag haft annat att fokusera på som att göra karriär och annat som hör vuxenlivet till. Min b...

Av Daniel Andersson - 12 juli 2022 12:42

Halloj igen bloggen!   Äntligen har värmen lagt sig något. Det har varit så enormt varmt här nere i södra Sverige i juni. Jag har trots detta valt att ta långa promenader och inte gömt mig från värmen. Mest synd är det väl om äldre och sjuka när ...

Av Daniel Andersson - 6 maj 2022 10:13

Hallå igen bloggen.   Gud vad skönt att det är fredag igen. Vårvädret är här också och jag mår riktigt bra idag. Jag har inga speciella planer förutom att jag tänkte umgås lite med mina vänner imorgon. Dessa vänner har jag inte träffat på länge o...

Av Daniel Andersson - 13 april 2022 19:07

Hej hej bloggen!   Imorgon har jag möte med min nya chef där vi ska gå igenom en del arbetsuppgifter som jag ansvarar över. Ett helt vanligt möte som alla nyanställda på företaget har i början tydligen. Men trots detta är jag väldigt nervös. Mina...

Av Daniel Andersson - 20 mars 2022 21:35

Tjena bloggen!   Jag har nyligen varit ute och köpt lite vinyler. Det blev en runda i Stockholm där jag besökte kända butiker som Record Mania och Snickars Records. Båda butikerna har ett jävligt bra utbud om man är ute efter musik i stil med hip...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards