Alla inlägg under juli 2022

Av Daniel Andersson - 12 juli 2022 12:42

Halloj igen bloggen!


Äntligen har värmen lagt sig något. Det har varit så enormt varmt här nere i södra Sverige i juni. Jag har trots detta valt att ta långa promenader och inte gömt mig från värmen. Mest synd är det väl om äldre och sjuka när det är så varmt men jag tycker inte vi som är unga och friska bör klaga. Istället bör vi passa på att försöka njuta av det fina vädret så länge det varar. Redan nu i juli har det blivit betydligt sämre väder och mycket mer regn och åska. 


När det har varit regn så har jag följt almedalsveckan på nätet och försökt se allt som gått att titta på via streams. Det är en hel del kul paneldiskussioner som jag tycker är intressanta. Allt sänds ju inte online så det är synd att jag inte är där på plats detta året. Kanske att jag får ta och åka dit nästa år.


Riksdagsvalet kryper sig allt närmare också och jag är intresserad av hur det kommer gå. I olika opinionsundersökningar har det varierat en hel del och förra året trodde jag inte att Liberalerna skulle klara riksdagsspärren. Nu verkar det som att de kommer göra det utan problem med sin nya partiledare. Detta om man ska tro undersökningarna. Jag är lite nyfiken på hur det kommer gå för SD så jag har kollat upp Sverigedemokraterna odds för att se deras chanser.


Enligt oddsen så verkar det som att SD kommer stanna som Sveriges tredje parti. Men man ska ju aldrig förlita sig på varken odds eller opinionsundersökningar egentligen. Mycket kan dessutom hända innan valet i september. Jag misstänker att det kommer bli maktskifte och att högern kommer ta över. Någon sorts konservativ regering kanske med SD, KD och Moderaterna. Fast det kanske inte möjligt med tanke på samarbetssvårigheter som råder. Vi får se helt enkelt.


Det var allt för mig.


Mvh TwitchstreamerN

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards